Projektowanie graficzne

Projektując stronę internetową, trzeba sobie zdawać sprawę z tego, jak poruszają się po niej użytkownicy. Bardzo bardzo ważna jest ścieżka eye tracking czyli to, jak po stronie podąża wzrok internauty.

W każdym momencie w pierwszej kolejności kieruje się on w lewy górny róg, ponieważ zaprogramowane posiadamy, że tam znajdzie się logo firmy czy nazwa strony. W późniejszym czasie wzrok schodzi nieco niżej, następnie kieruje się znowu do góry w prawy róg i schodzi po prawym boku w dół. Projektowanie graficzne musi to uwzględniać.
Nie jest sztuką umiejscowić bezdyskusyjne szczegóły strony przypadkowo. Na przykład dać logo w prawym górnym rogu. Owszem, będzie to bardzo ciekawa na 1-szy rzut oka odmiana, ale nie będzie to użyteczne. Wprowadza do w umyśle użytkownika zamieszanie dlatego, że on jest przyzwyczajony do czegoś całkowicie innego. Co za tym idzie, taki użytkownik nie będzie się czuł na tej stronie komfortowo. Nie chodzi już całkiem o projektowanie logo, niemniej jednak o to, by mieć świadomość tego, gdzie je umiejscowić. Jeżeli już logotyp będzie świetny, a równocześnie jeżeli już będzie zamieszczony w najlepszym miejscu, to strona www z pewnością będzie działała tak, jak powinno sięwarto. Drugą kwestią jest także umieszczenie najważniejszych treści do linii zanurzenia, czyli do takiej linii, do której użytkownik widzi wszystko bez scrollowania strony. Egzystujemy w dość szybkich czasach i teraz konsumenci w rzeczywistości nie mają czasu na niekończące się przewijanie strony. Pragną wszystko mieć od razu i powyżej linii zanurzenia wyszukać wszystkie odnośniki, zakładki i najważniejsze szczegóły.
Sprawdź: projektowanie logo.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz