Jakie cechy powinien posiadać dobry lektor?

Praca głosem nie jest zadaniem łatwym. Głównie wymaga odpowiednich kwalifikacji, jak również doświadczenia. Polski lektor powinien też wyeksponować się wykształceniem kierunkowym, co daje mu przewagę nad konkurencją, ponieważ zapewnia świetny warsztat oraz zaplecze do wykonywania tego niełatwego zawodu.

Lektor – na jakie cechy zwrócić uwagę?
Przede wszystkim lektorzy powinni charakteryzować się fachowym podejściem do swoich obowiązków. Spore znaczenie ma terminowość a także zapał do pracy. Warto mieć na uwadze, że lektor do promocji powinien posiadać szeroki zakres kwalifikacji lektorskich, tak by był w stanie dopasować się do założeń oraz oczekiwań producentów czy reżyserów. Na pewno przydatnym doświadczeniem w zdobywaniu umiejętności lektorskich jest praca w w teatrze polskiego radia. Lektor ma tam okazję wcielić się w dziesiątki postaci, pracując nad odpowiednią modulację głosu. Jeżeli już zatem poszukujemy VO do reklamy prześledźmy z dużą uwagą portfolio kandydatów, tak by wybrać osobę, która posiada bogate doświadczenie w pracy głosem. Zwróćmy również uwagę na wykształcenie kierunkowe, które umożliwia na pracę na najwyższym poziomie. Profesjonalne przygotowanie w wymierny sposób przekłada się na jakość usług lektorskich, warto więc wybierać specjalistów, którzy zapewnią naszej produkcji odpowiednią oprawę lektorską. Warto dodać również, że lektorzy występują nie tylko i wyłącznie w reklamach, niemniej jednak także w innych produkcjach takich jak filmy. Jeżeli więc poszukujemy lektora, sprawdźmy portfolio a także wcześniejsze osiągnięcia kandydatów.

Więcej informacji na stronie: Polski lektor.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz