Jak wygląda pozyskiwanie leadów dla firm?

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie produkcyjnym? Jeśli chcecie zlecić pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto wiedzieć, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie za każdym razem okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy również reklamy internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to przede wszystkim w przypadku, gdy dana firma skupia się tylko na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie zyskać X klientów, jednak tak de facto koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda faktycznie imponująco, jednakże koniec końców są to niewiele wartościowe leady. W pewnych przypadkach winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę docelową, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy np. zawarte na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak np. wówczas, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej sytuacji klient tak rzeczywiście nie jest zainteresowany usługą lub produktem, a wyłącznie wspomnianym gratisem czy też bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest zwyczajnie nieefektywne i w wielu przypadkach nie ma sensu.

Źródło: generowanie leadów.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz