Inwestowanie w działania SEO

Pozycjonowanie SEO, z angielskiego Search Engine Optimization czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to wszystkie działania, których zadaniem jest utworzenie takiej strony internetowej, której treści będą jak najbardziej odpowiadały wynikom wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu nasza witryna posiada szansę wyszukać się na jednej z paru pierwszych stron wyników wyszukiwania, gdyż według statystyk internauci rzadko przeglądają czwartą i kolejne strony rezultatów. Pozycjonowanie można zastosować w stosunku do stron firmowych, blogów, sklepów i przeróżnych portali, czyli w praktyce prawie do każdej strony internetowej, którą prowadzimy.

Jeżeli już pragniemy, ażeby nasze działania były skuteczne, musisz zadbać o to, żeby poznać zasady pozycjonowania narzucane przez Wyszukiwarkę – w przeciwnym razie możemy narazić się na to, że linkowanie mojej strony nie przebiegnie w sposób nas zadowalający, bo linki utkną na poziomie kilkunastej strony szukania i ani jedna osoba do nich nie dotrze. Jedyną sprawą jest stosowanie stosownie dobranych słów podstawowych, które świetnie określają tematykę naszej strony, a przy tym występują w formie gramatycznej przeważającej wśród użytkowników sieci internet, wyszukujących linki o tej tematyce. Słowa te posiadają użycie w tak zwanych tekstach presell i zapleczowych.
Linkowanie jest obok pozycjonowania SEO najlepiej skutecznym narzędziem dla zdobycia popularności strony. Część właścicieli witryn opiera się na programach umożliwiających przepływ adresów, które ocierają się nawet o działania spamujące, ponieważ linki są wrzucane na przeróżne fora i blogi. Teraz jednak wyszukiwarki mają coraz więcej zabezpieczeń, które pomagają wychwytywać strony korzystające z takich narzędzi, zatem kategorycznie skuteczniejsze jest linkowanie naturalne. Najkrócej mówiąc, opiera się ono w sporej mierze na jakości informacji na naszej stronie. Wówczas możemy liczyć na to, że posiadacz innej strony, uznając te informacji za ciekawe, zacytuje je u siebie, wklejając link do źródła i tym sposobem uzyskamy więcej odsłon, a może i stałych czytelników, którzy poprzez zwiększenie ruchu na stronie, także mają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Zobacz również: strony zapleczowe na platformie blogowej.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz