Marketing zapachowy

Jeżeli już wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten przepiękny zapach nie jest użyty po to, żeby było ci w tym sklepie sympatycznie, ale po co, byś kupił dodatkowo. Zapachy do wnętrz mogą należycie oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i często także niezrozumiałe dla sporo osób.

Zapach może kreować dokładnie sprecyzowane postawy , a oprócz tego działania i to w dużej liczbie przypadków w sposób w pełni nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Na przykład aromatyzacja wnętrz kwiatami i zapachami rozluźniającymi powoduje, że człowiek w takim sklepie spędza więcej czasu. Jeśli spędzi tam dodatkowo czasu, to w dużym stopniu wzrasta także prawdopodobieństwo, że dokona zakupu albo że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie lub nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie określone mieszanki zapachowe, aby wzbudzić dane reakcje. Każdy zapach oddziałuje na człowieka całkiem inaczej, może rozluźniać, albo powodować chęć do działania. Może również wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne zakupić coś, czego w normalnych ustaleniach by nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie wykonać w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym w ogromnym stopniu wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym konkretny cel i w bardzo wielu przypadkach intuicyjny do osiągnięcia.
Dodatkowe informacje: aromatyzacja.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz